Završen štrajk solidarnosti

Sindikat strojovođa Hrvatske proveo je štrajk solidarnosti u društvu HŽ Cargo 16. svibnja od 12.00 do 14.00 sati u cilju davanja potpore pilotima i kabinskom osoblju Croatia Airlinesa.

Zbog zaustavljanja 19 vlakova nisu zabilježene veće poteškoće u obavljanju teretnog prijevoza. Negativne posljedice odrazit će se u kasnijoj predaji međunarodnih teretnih vlakova susjednim željezničkim upravama, tj. prijevoznicima koji djeluju na njihovom području, a šteta nastala zbog zastoja prometa iznosi oko 70 000 kuna.

U sklopu organizacije zajedničkih industrijskih akcija Sindikata strojovođa Hrvatske i Sindikata željezničara Hrvatske u društvu HŽ Cargo d.o.o., dana 15. svibnja Sindikat strojovođa Hrvatske proveli su štrajk upozorenja od 12.00 do 14.00 sati, a u istom razdoblju Sindikat željezničara Hrvatske održao je javni prosvjed. Uprava HŽ Carga uvažava pravo radnika na provođenje industrijskih akcija te je zbog najave štrajka i prosvjeda pozvala predsjednike Sindikata strojovođa Hrvatske i Sindikata željezničara Hrvatske i u ponedjeljak 13. svibnja održala prvi sastanak u postupku mirenja. Predsjednici sindikata na sastanku su se izjasnili da ne odustaju od svojih zahtjeva i provođenja industrijskih akcija.

Zbog zaustavljanja 27 vlakova nisu zabilježene veće poteškoće u obavljanju teretnog prijevoza. Negativne posljedice odrazit će se u kasnijoj predaji međunarodnih teretnih vlakova susjednim željezničkim upravama, tj. prijevoznicima koji djeluju na njihovom području, a šteta nastala zbog zastoja prometa iznosi oko 82 000 kuna.



Program restrukturiranja 2012. - 2016.

HŽ Cargo posluje na tržišnim principima u skladu s Programom restrukturiranja za razdoblje 2012. - 2016., koji se temelji na analizi dosadašnjeg stanja i poslovanja, optimizaciji troškova i poboljšanju likvidnosti. U cilju bolje likvidnosti društva maksimalno se poduzimaju aktivnosti na naplati potraživanja, reprogramiranju postojećih kreditnih obveza, reprogramiranju postojećih obveza prema vjerovnicima, kao i racionalizacija troškova koja uključuje i zbrinjavanje viška radnika. Uz to u modernizaciju i redovito održavanje lokomotiva i vagona u 2012. i prvom kvartalu 2013. HŽ Cargo uložio je 126,4 milijuna kuna vlastitih sredstava.

U sklopu Programa Vlada je 2. svibnja prihvatila izvješće o provedenom postupku prikupljanja pisama interesa i pregovorima s potencijalnim investitorima u vezi promjene vlasničke strukture HŽ Carga i ovlastila Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture da provede postupak prikupljanja obvezujućih ponuda. Četiri kompanije pozvane su da podnesu obvezujuće ponude za kupnju udjela u HŽ Cargu. Potencijalni kupci su domaći konzorcij koji čine Đuro Đaković Holding i fondovi Questus i Nexus, te češki AWT, rumunjski Feroviar i austrijski Rail Cargo. Njihove ponude vrednovat će se prema predloženom planu restrukturiranja, a ulagači će moći preuzeti do 75% udjela u HŽ Cargu dok će ostatak udjela ostati u vlasništvu RH. 

Proces restrukturiranja neophodan je za poslovanje HŽ Carga d.o.o. sukladno potrebama tržišta, tj. gospodarskih i ekonomskih zahtjeva uoči predstojeće liberalizacije tržišta koja će nastupiti 1. srpnja 2013. godine.